Az j Saab 9-5
Anita/forrs:www.totalcar.hu/ 2005.09.19. 00:06
A legfrissebb kpeken mr mindenfle lczs nlkl lthatjuk a nagyobbik Saab feljts utni vltozatt.
Sajnos gy tûnik, a Saabnl is elkvettk azt a hibt, amely olyannyira jellemzõ a nagyobb modellfrisstsekre: az j rszletek stilisztikai szempontbl lesen elklnlnek a rgi lemezektõl.
Az elsõ s a hts lkhrtn vgighzd lgy l pldul nem folytatdik a karosszria oldaln. Ott maradt viszont az ajtk als feln a rgi koptatcsk, amely a rgi lkhrtn mg tovbb hzdott. Most ez is a karosszria sznt kapta meg, hogy ne legyen olyan feltûnõ, de a formai egysgnek ezzel vge. Hasonl a helyzet a hts lmpknl: az oldals lemezeket lthatan nem akartk tszabni, viszont a csomagtrajtn tallhat folytats fggõleges irnyban kisebb lett, gy a lmpatestbe alul egy lpcsõ kerlt. rdekes megolds, remljk, hogy a potencilis vsrlknak jobban tetszik majd, mint neknk.
Ami a mûszaki jellegû vltoztatsokat illeti, a legjabb hrek szerint ezek mindssze nhny j motorvltozat bemutatsra szortkoznak: a rgi, 2,2 literes Isuzu-Opel dzelmotort itt is felvltja az 1,9 literes Fiat dzel 150 lerõs vltozata, ahogy a 93-asban s az Opel sszes tpusban mr megtrtnt, s lltlag az Aero vltozat 2,3 literes 250 lerõs turbmotorja helyre is egy erõsebb benzinmotor kerl. Azt egyelõre nem tudni, hogy csak tovbbfejlesztik a rgi ngyhengerest, vagy egy V6-os kerl a helyre, de gy tudjuk, hogy a 93-as j, 2,8 literes turbs hathengerest a rgi modellbe nem lenne knnyû beszerelni, gy ezt hiba is vrjk a 95-s rajongk.
Az 1997 ta piacon levõ modellen 2009-re vrhat levltsig mg vltoztathatnak egy keveset, de nagyobb talakts ksõbb mr nem vrhat – egyszerûen nem rn meg tbbet klteni a 95-sre – gy a kvetkezõ ngy vet mr a kpeken lthat formban kell tvszelnie a nagyobbik Saab limuzinnak.
|