Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Saab Történelem: 1947-től a 2000-es évekig |
Anita/forrás: Kerékvilág/ |
2005.03.14. 18:01 |
Az ős-Saab egy kétütemű, elsőkerék-hajtású, robosztus alvázú és aerodinamikus profilú autó volt, s a repülőgépiparban szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a légellenállási tényezője alacsonyabb volt sok mai autóénál. A típus sorozatgyártása 1949-ben indult, és hat éven át tartott, egészen a háromhengeres, gumibelső nélküli abroncsokon futó Saab 93 megjelenéséig.
|
Jövőkép a múltból: Saab EV-1 |
Anita/forrás: Lóerő magazin 2004. december 9-15./ |
2005.03.12. 15:02 |
Az 1985-ben bemutatott EV-1 (Experimental Vehicle No.1) volt a Saab első tanulmányautója a XX. század folyamán. A 900-as sorozat csúcsváltozata a Turbo 16V szolgált alapul e futurisztikus tanulmány kifejlesztésekor.
|
Saab Történelem |
Anita/forrás: Lóerő magazin, 2004. okt. 7-20./ |
2005.03.12. 14:00 |
Készülve a háborúra, Svédországban 1937. május 20-án létrehozták az SMB elnevezésű repülőgépgyárat. A titokzatos elnevezés azonban nem bizonyult jó döntésnek, így gyorsan átkeresztelték a gyárat Svenska Aeroplan Aktienbolag-nak, azaz Svéd Repülőgép Részvénytársaságnak, melyből megszületett a Saab márkanév. Természetesen ekkor még szó sem volt autókról.
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|