Mitsubishi Lancer Evo VII
Ez egy másik modell amit különösen kedvelek. Csakúgy mint a Saab 9-5-nél, ez is szerelem volt első látásra:) A legjobb ralli autónak tartom, de sajnos a világbajnokságokon már nincs az élmezőnyben.
Egy kis tájékoztató a típusról: Az előd (Evo VI) 4350 mm-es hosszát 170 mm-rel haladja meg, ebből 90 mm a tengelytávot gyarapította, és jótékonyan hatott az utastér méreteire is. Az utcai változatot GSR-nek hívják, ehhez központi zár, négy elektromos ablakemelő, Momo kormánykerék és hathangszórós CD-lejátszó jár, míg a külön megrendelésre kapható RS adja majd a raliváltozat alapját. A design szögletesebb éleket vonultat fel, az Evolution VI lökhárítójának kerek kiegészítő lámpáit egy integrált fényszóró-egység váltotta fel, valamint a hátsó szélvédő ablaktörlőt kapott.
A VII-est az eddigi kétliteres négyhengeres turbómotor továbbfejlesztett változata mozgatja, az erőforrás teljesítménye maradt 280 lóerős, maximális forgatónyomatéka 9 Nm-rel, 383 Nm-esre nőtt. A mérnökök áttervezték a turbófeltöltőt, megnövelték a töltőlevegő-hűtőt, a magnézium alkatrészek és az üreges vezérműtengely beépítésével csökkentették a motor tömegét. Az ötfokozatú sebességváltó az elődből került át, csupán az első és ötödik fokozat áttételét növelték meg. Ennél több változtatás érte az összkerékhajtási rendszert: bemutatkozott a márka új aktív középső differenciálműve, amely majdnem tökéletes nyomatékelosztást valósít meg az első és hátsó tengelyek között, elektronikája a tulajdonos vezetési stílusához, vagy az út felületéhez (aszfalt, murva, hó) igazíthatja a beállításokat. A menetteljesítmények az előző, modell óta is javultak: álló helyzetből kevesebb mint 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége 250 km/h feletti. Az autó lassításáról a Brembo által fejlesztett új féktárcsák és ABS gondoskodnak.
|