Mitsubishi Lancer Evo VII
Ez egy msik modell amit klnsen kedvelek. Csakgy mint a Saab 9-5-nl, ez is szerelem volt els ltsra:) A legjobb ralli autnak tartom, de sajnos a vilgbajnoksgokon mr nincs az lmeznyben.
Egy kis tjkoztat a tpusrl: Az eld (Evo VI) 4350 mm-es hosszt 170 mm-rel haladja meg, ebbl 90 mm a tengelytvot gyaraptotta, s jtkonyan hatott az utastr mreteire is. Az utcai vltozatot GSR-nek hvjk, ehhez kzponti zr, ngy elektromos ablakemel, Momo kormnykerk s hathangszrs CD-lejtsz jr, mg a kln megrendelsre kaphat RS adja majd a ralivltozat alapjt. A design szgletesebb leket vonultat fel, az Evolution VI lkhrtjnak kerek kiegszt lmpit egy integrlt fnyszr-egysg vltotta fel, valamint a hts szlvd ablaktrlt kapott.
A VII-est az eddigi ktliteres ngyhengeres turbmotor tovbbfejlesztett vltozata mozgatja, az erforrs teljestmnye maradt 280 lers, maximlis forgatnyomatka 9 Nm-rel, 383 Nm-esre ntt. A mrnkk tterveztk a turbfeltltt, megnveltk a tltleveg-htt, a magnzium alkatrszek s az reges vezrmtengely beptsvel cskkentettk a motor tmegt. Az tfokozat sebessgvlt az eldbl kerlt t, csupn az els s tdik fokozat tttelt nveltk meg. Ennl tbb vltoztats rte az sszkerkhajtsi rendszert: bemutatkozott a mrka j aktv kzps differencilmve, amely majdnem tkletes nyomatkelosztst valst meg az els s hts tengelyek kztt, elektronikja a tulajdonos vezetsi stlushoz, vagy az t fellethez (aszfalt, murva, h) igazthatja a belltsokat. A menetteljestmnyek az elz, modell ta is javultak: ll helyzetbl kevesebb mint 4,8 msodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, vgsebessge 250 km/h feletti. Az aut lasstsrl a Brembo ltal fejlesztett j fktrcsk s ABS gondoskodnak.
|