Saab Aero-X
Anita/forrs: Ler magazin, 2006. mrc. 23-pr. 5 2006.05.17. 14:05
A GM Europe felgyelete al tartoz Saab tavaly komolyabb vesztesget volt knytelen elknyvelni, 250-300 mill dollrrl, vagyis tbb mint 50 millird forintrl szlnak a hrek, s amg nincs bsgesebb modellvlasztk, addig az eladsok sem fognak az egekbe szkni. A gondok tneti kezelsre a svdek jl bevlt mdszert alkalmaztak, s egy pards sportkocsi-tanulmnnyal jelentkeztek Genfben.
A koncepci neve Aero-X lett. ebben a nvben minden benne van, a Saab replgpes mltja s szerepe, a skandinv dizjn hagyomnya, s persze a ksrleti jellegre utal X.
A modell hossza 4.7, a szlessge 1.9, a magassga pedig 1.3 mter krli, de ksznheten a drga s ignyes anyagoknak, az Aero-X nem szmt nehzbombznak msfl tonns nslyval. Az ptmny klnlegessge a vadszgpeket idz billen tet. Nincsenek klasszikus rtelembe vett ajtk, be- s kiszllsnl gyakorlatilag az aut oldala s teteje teljes egszben fel-, illetve elre nylik, knyelmes megkzeltst biztostva.
Mivel nincs A-oszlop, a krpanorms szlvd nagyon j kiltst garantl, s ez fokozza a sebessglmnyt. A ktszemlyes utastr els pillantsra inkbb Audi, mint Saab, de az biztos, hogy jl mutat. Sportkocsiknl manapsg egyre gyakoribb a "csonktott" kormnykerk, az Aero-X is megkapta a sajtjt, m a mszerek megjelentse mr kzel sem ennyire megszokott, ugyanis preczis vegipari technolgin alapul. Hagyomnyos mszerek voltakppen nincsnek az autban, a szksges adatokat akril felletek mgtt, hromdimenzis formban lehet megtekinteni.
Az ell 22, htul 23 colos kerekeken gurul Saab meghajtsrl 2.8 literes, dupla turbval felszerelt V6-os motor gondoskodik, s tekintettel a krnyezet vdelmre, benzin helyett bioetanolt get el a 400 lert s 500 newtonmtert lead erforrs. Egyelre csak tippelhet az Aero-X menetteljestmnye, a szmtgpes szimulci azonban sokat sejtet: 4.9 msodperc az elmleti id 0-100-ig, s 250 km/rs a leszablyozssal korltozott vgsebessg.
|