1946-1989: Scania Történelem II.
Anita/forrás:scania.hu/ 2005.03.14. 23:45
A közvetlen üzemanyag befecskendezésű motoroktól a 9 literes motorok bevezetéséig
1949
A közvetlen üzemanyag befecskendezésű motorok akár 20 százalékot is elérő üzemanyag megtakarítást eredményeztek.
|
1951
A Scania-Vabis az általa gyártott vasúti sínautókban próbálta ki az első turbófeltöltéses diesel motorokat.
|
1963
Az immár sorozatban gyártott, 11 literesre bővített motorával a Scania átlépte a bűvös 200 lóerős határt (205 lóerő). A motorokon túl a 60-as évek fejlesztései a rakomány terhelés megfelelő elosztására is irányultak, figyelembe véve az összes lehetséges útviszonyt.
|
1966
A Scania egyesült a Saab-al és a Vabis név használatát megszüntették.
|
1971
Új sebességváltó széria jelent meg és újabb öt év múlva már kifejlesztették az automata sebességváltót, valamint a hátsó légrugós felfüggesztést is.
|
1977
Megjelent az 1969-es (350 lóerős) 14 literes V8-as turbófeltöltéses dízel motor új változata, a később legendássá vált V8-as, amely az utak királya imázs kialakításához nagymértékben hozzájárult.
|
1980
A Scania 2-es széria bevezetése, amelynél a moduláris rendszerben háromféle motor, három különböző alváz és négy fő vezetőfülke típus segítette a vevők igényeinek kiszolgálását. A 80-as évek teherautó gyártása az elektronika térhódítását tükrözte: a számítógép vezérlésű sebességváltó (CAG), az elektromos blokkolásgátló (ABS), az elektromos üzemanyag befecskendezés (EDC) megjelenése és elterjedése erre az időszakra tehető. Természetesen a motorteljesítmények is folyamatosan növekednek, a CAG bevezetését (1983) követően bevezetett 9 literes új motorok 250 és 280 lóerős teljesítménnyel bírtak.
|
|