Saab 9-7x
Anita/forrás: Auto Bild/ 2006.05.17. 15:14
A Saab is kirukkolt egy SUV-vel. A legnagyobb svéd a konszern anyacége, a GM segítségével készült el, amit leginkább amerikába szánnak, de már hazánkban is kapható.
Az újdonság az úgynevezett Midsize Truck Platformra, azaz a közepes méretű terepjáró platformra épült. Erre épült egyébként a Chevrolet Trailblazer és a GMC Envoy is. A beltérben a saabosok azonnal otthon érzik magukat. A cockpitban olyan tipikus elemeket találunk, amelyekről megismerjük a svéd modellünket: kezdődik mindjárt a kihajtható pohártartóval(ami az amerikaiaknak nagyon fontos), a középkonzol íves formájával, a hűtőrács állítógombjával, no és nem utolsósorban az ülések között megtalálható gyújtáskapcsolóval. A csomagtér hatalmas, a hátsó szélvédő pedig külön is felnyitható. A megmunkálás minősége messze meghaladja azt a szintet amit az amerikai SUV-eknél megtalálunk, már csak a Saab által beépített anyagok minősége miatt is.
A motorháztető alatt egy 5,3 literes, V8-as motor dolgozik, négyfokozatú automata sebességváltóval összekötve. Szériában kínálják a hengerkiiktatást(négyre csökkentéssel), hogy a benzinfogyasztást elviselhető szintre csökkentsék. A 300 lóerő és a 447 Nm forgatónyomaték jól meghajtja a 4,80 méter hosszú és 2.2 tonna tömegű 9-7x-et. A futómű hangolása az amerikaiak ízlésnek megfelelően puha, de nem hintázós. Az összkerékhajtás terén semmi dolgunk, az automatika mindent elintéz helyettünk, hiányzik viszont a redukciós váltómű. A 9-7x-et Németországban nem is vezetik be hivatalosan, ennek ellenére a helyi Saab-kereskedőknél megrendelhetik a német kuncsaftok is. Az USA-ban az autót 40 990 dollárért(34 200 euró) árulják, teljes felszereléssel. A hathengeres motorral (275 LE) társított változatot 2000 dollárral olcsóbban kapjuk meg. Hazánkban 15 420 000 Ft-os alapráron kapjuk meg a Linear felszereltséggel.
|