Saab 9-3 1.8i.
anita/forrás: Auto magazin 2004.10./ 2005.04.15. 20:27
Szóba jöhető vetélytársaival összehasonlítva a Saab alig egyéves múltra visszatekintő, legkisebb típusa sok szempontból állja a megméretést.
Jó minőségű anyagok felhasználásával, igényesen összerakott utastere elöl és hátul egyaránt tágas, ülései kényelmesek, műszerfala elegáns. Csomagtartója a maga 425 literével elég nagy, és a hátsó ülés háttámláinak előrehajtásával még variálható is. A hidraolikus sebességfüggő szervokormány pontos és jól érezhető, így nem gond a kívánt íven tartani a kis Saabot még nagy sebességnél és kátyús úton kanyarodva sem. Igaz, ez utóbbiban oroszlánszerepet vállal az elöl McPherson, hátul oldalanként négy lengőkaros megoldású futómű is, amelynek további érdeme, hogy különösen az alapváltozatra szerelt magas oldalfalú (196/65 R15-ös) gumiabroncsokkal hatékonyan közömbösíti az úthibák ütéseit. De nemcsak a lengéskényelem az egyik lehjobb a riválisok között, hanem a legtöbb változatnál a zajkomfort is, mert a hangszigetelés jó hatásfokkal szűri ki a futómű és a hajtáslánc okozta hanghatásokat.
Az eddigi legkisebb és leggyengébb motorral, az 1.8t-nek nevezett kétliteres, turbófeltöltős benzinessel ráadásul a 9-3-as kifejezetten élénk. Végsebessége 210 km/h, 0-ról 100-ra pedig 9.5s alatt gyorsul fel. Egyúttal fogyasztása is elfogadható, átlagban 8.5-9, városban körülbelül 12 l/100km. Ezt a változatot, a központi zárat, négy elektromos ablakemelőt, elektromos tükröket, egyzónés, kézi vezérlésű légkondiciónáló berendezést és négyhangszórós rádiót tartalamzó Linear felszereltséggel 7 045 000 forintért kínálja a svéd márka hazai képviselete. Ugyanezzel a felszereltséggel, ennél alig két százalékkal, azaz pontosan 171 000 forinttal olcsóbban dobták nemrég piacra az Opel Vectrából származó, 1.8 literes, 122 lóerős szívómotorral ellátott új belépőmodellt. Ez a típus sajnos csak decikkel fogyaszt kevesebbet a jóval izmosabb turbómotornál, és hátba taszító húzóerőre még 4000 fordulat/min felett sem lehet számítani, ráadásul a váltója sem éppen kezes jószág.
|